torsdag 4 juni 2009

Organisationsproblem

Flera av oss lämnade en organisation, dels på grund av dåligt betalt och dels beroende på dålig stämning. Den här avdelningen där alla har provision, dominerades av ett par personer som gärna myglade till sig bra uppdrag från övriga i gruppen. Under denna vecka jobbar jag lite extra där bland annat för att se om det blivit bättre. Jag finner att en av dom skaffat sig en position som halvchef och fördelar uppdragen i gruppen, helst med fördel till sig eller sin kompis. Detta dödar helt mina förhoppningar om att det skett en förändring och att jag kan säga ja till återanställning.

Jag vet bara inte hur ledningen ska få kännedom om det hela utan att jag nämner det för dem, för jag har inga påtagliga bevis - bara indicier och synnerligen timade sammanträffanden. Det är bara beklagligt för organisationen. Vad f-n gör man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar