lördag 20 juni 2009

Ja, vart tog hjältar och goda ledare med idealism vägen?

Läste artikeln av Staffan Heimersson idag i Aftonbladet om Röda Korset. Jaha - också var hjälporganisationerna inblandade i den allmänna jag-är-så-smart-så-jag-måste-tjäna-massor-vågen som vi hittar hos politiker, företagsledare, fackföreningsfolk och alla som på något sätt blivit tilldelade en ledningsposition.

När ska roffandet ta slut och vart tog idealen vägen. Finns det någon som tror på något annat än pengar idag? Jag vill ha någon människa i ledningsposition som får mig att tro på det goda ärliga idealistiska hjältemodet igen. Någon som osjälviskt kämpar för att andra ska få det bättre. Jag vill få tillbaka tron på människan.

Jag letar i minnet - men kommer inte på någon verksam idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar