torsdag 17 juni 2010

Svanbergs muntorrhet och puls.

Svanberg fick kritik för sitt uttalande om "small people". Fast på det hela taget tror jag att han klarade räfst- och rättartinget ganska bra - stark trea på den gamla betygskalan han och jag växte upp med. Det var nog en traumatisk upplevelse att stå inför världens mäktigaste man med bakomvarande nation och förklara sig och BP's misstag. Skulle tro att han annars klarar engelskan bra i ett konferensrum och med de rätta språknyanserna. Hemligheten med att kunna uttrycka sig ledigt på ett språk, är att man ledigt kan tänka i språket, utan inblandning av modersmålet. Men han var nog rätt muntorr och hade väl en puls på 200, så modersmålet tog väl över under all press (jag vet av erfarenhet). Dessutom hade han nog ingen flink spökskrivare som hjälpte honom med manus.

2 kommentarer:

  1. Jag såg inte talet, men jag läste om det. För min del fick han säga vilken groda som helst för han har i min bok "skitit i det blå skåpet". Man åker inte på semester när det företag som man är styrelseordförande för orsakar en naturkatastrof utan dess like. Jag har funderat så på hur han tänkte då?

    SvaraRadera
  2. Han tänkte nog att VD skulle reda ut det, kan jag väl tänka...

    SvaraRadera