tisdag 8 juni 2010

Jag trodde jag skämtade om kriminella 60-åringar...

I ett tidigare inlägg skrev jag att jag kunde se framför mig kriminella gäng av sextioåringar som drog runt på gatorna i arbetslöshetens spår. Uppenbarlingen finns desperationen, eftersom ett livs strävanden kan grusas om man blir arbetslös efter de femtio. Så är det nu, det är inte bara arbetslösa ungdomar - det är mer ett fenomen relaterat till alla som inte befinner sig i åldersspannet 30 - 50 år. Under trettio är erfarenheten för liten och över femtio blir den för stor. Nu läste jag detta om canabisodlande sextioåringar så jag kanske ska ta mina tankar på allvar.

Själv satte jag mig och gjorde en inventering av vad jag hade med mig i Kunskap- erfarenhetslagret. Jag sållade bort, skrev av och skrotade en del, men fann en del som fortfarande var användbart. Jag har haft ett varierande och givande arbetsliv, tidigare. Med lite nyköpta lagerartiklar på kunskapsdelen så har jag gett mig in i konsultbranchen. Får se vad det kan ge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar