fredag 13 november 2009

Rådjur och kärnkraftverk.

Körde på ett rådjur igår kväll med min gamla 745:a och sitter och planerar dagen. Läser Aftonbladet på nätet om Josefssons affärer och avtal. 11 miljoner i årslön och 6 i pension. Jag har alltid utgått från att om någon tjänar så mycket pengar så måste denne vara så mycket smartare än mig. Men jag kan inte begripa hur man kan pantsätta hela Vattenfall utan att informera ägare och styrelse. Kärnkraftverket ligger intill Hamburg. Jag vet inte heller om ansvaret sträcker sig längre och till ägarna, vilket i såfall är svenska staten d.v.s. du och jag. Eventuella skador skulle kunna bli astronomiska, långt över all fattningsförmåga. Finanskrisen skulle motsvara kaffepengar i proportioner för en statskassa.

Wikipedia:Hamburg (Freie und Hansestadt Hamburg, lågtysk Hamborg [ˈhaˑmbɔːχ]) är både en tysk delstat och Tysklands näst största stad. Invånarantalet är 1,7 miljoner invånare, med förorter 3 miljoner. Hamburg är en av Tysklands viktigaste städer, inte minst genom stadens hamn, som har en av Europas största containerhamnar. Ekonomiskt och kulturellt utgör stan ett centrum för hela Nordtyskland.

Åtminståne skulle man informera och få bekräftat att alla ägare och styrelse är införstådda, för att hålla sin egen rygg fri. Det tycker jag verkar självklart och motsatsen verkar ovanligt korkad...

Då funderar jag på varför just JAG står ute i kylan och ska laga en gammal 745:a. Ska åka till skroten först. Måste hitta 2000kronor till delar och extraljus någonstans, innan...

Förstår ni ni varför jag ibland känner mig som Jeeves i P.G. Wodehouse böcker, när jag sitter och kör dom här tomtarna???

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig. Tomtar finns det alldeles för många ; )

    SvaraRadera
  2. Ja och de kunde väl hålla sig i skogen där de sitter och surfar.

    SvaraRadera
  3. OM det smäller kan ni ju komma hit. Vi är där Sverige skulle hamna i det läget - fast utan radiaktivt regn, då..

    Det är så astronomiskt jävla dumt att jag blir mörkrädd.

    SvaraRadera
  4. Ja, ni har ju en massa får på den där holmen och vi kan väl knyta på samma matta. Vi har inte heller små barn vi behöver droga...

    SvaraRadera