torsdag 12 november 2009

(Civil)kurage

Hade ett par i bilen som storgrälade - kvinnan ville inte ens ha karln med i samma bil. Men sen åkte de tillsammans i bilen, men under ett jättegräl. Det var på gränsen att jag hade sagt till dom att min arbetsmiljö var så dålig att jag måste be dom lämna fordonet.
De var på hans jobbarkompis bröllopsfest. Efter ett tag hade tydligen gammalt elände flutit upp på groggytan och tjejen hade beklagat sig över att killen hade gått på porrklubb med cheferna. Visst han hade berättat det dagen efter för tjejen och tyckte det hela var olustigt, men ville inte vara avvikande och vägra. Hon accepterade inte detta och tyckte han skulle tackat nej och låtit chefer och kunder gå själva.
Han var tvärförbannad för att hon hade dragit upp det på festen.

Vem hade mest fel, tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Kanske är du inte förvånad över min tanke kring detta, tror du känner mina åsikter efter vår resa till Prag :-).
    Jag håller med kvinnan helt och hållet, i alla fall i sak.
    Mannen i fråga är en mes som inte vågar stå upp för sin åsikt.....om det ni verkligen var så att han tyckte det kändes fel som han sa till henne.
    Jag förstår visserligen att han slickade chefen och hans sällskap i rumpan, för så gör vi männsikor generellt....slickar uppåt och sparkar neråt.
    Han kunde på ett smidigt sätt sagt tack men nej tack!

    Lägger för övrigt in din blogg bland mina favoriter!
    ha det bra!
    //Sollan

    SvaraRadera
  2. Tack Sollan!
    Jag hade inte kollat så här långt bak i tiden. Han kunde ju ha hittat på en ursäkt för att inte följa med - en som var uppenbart genomskinlig för de andra.

    SvaraRadera