torsdag 4 februari 2010

Nåja, snön hindrar även mig...

"Jag skulle köpt ett snöblad i höstas. Det blir ju snö igen knäppskalle", mumlar jag för mig själv under flera timmar av skottning. Om och om igen.

Skulle åkt på träning med hästsläpet igår. Men föremålen för träningen fann det lämpligt att inte ge sig iväg tjugo mil i snöstormen. Det är skönt att entusiasmen kan begränsas av förnuftet i alla fall, utan protester.
För, hur i h-e får man stopp på 1500kg hästsläp som plötsligt får för sig att röra sig åt ett annat håll än dragbilen med ungefär samma vikt och i 80km/h. Jag kör ungefär 8000mil per år i alla väglag, har frågat kompisar som är bilskolelärare med hela alfabetet på körkortet - alla ruskar på huvudet. Situationen skulle övergå till att bli "inscha'Allah" och det är då bara att be en bön.

Och hur får man sen 750kg panikslagen häst ur ett släp med ett golv som lutar 45 grader?
Nä, det är nog klokt att stanna hemma.

Skulle åkt trettio mil med släpet till Stockholm idag och hämtat möbler - även det inställt. Bäst så, det finns ju snö att skotta...

3 kommentarer:

  1. Det är VACKERT med snö!! Det blir LJUST och det kan .. kanske .. till och med vara lite roligt ..

    .. men det är så förbaskat I VÄGEN på nåt sätt!! Och nu känns det helt klar som det räcker .. när snömassorna från taket bestämmer sig för att dråsa ner kommer vi att få skotta i en vecka, minst .. :-p

    SvaraRadera
  2. Inte I vägen - PÅ vägen heter det;-)

    SvaraRadera