tisdag 23 februari 2010

Hur beter vi oss?

Jag var tre gånger till T-banestationen Liljeholmen, där tågen vände p.g.a. isen på spåren ovan jord. I mitt förra inlägg förudrade jag mig över hur folk beter sig i besvärliga situationer. Jo ni, där var rena krigszonen, folk knuffade undan barn, sparkade på varandra, skrek, slogs så polisen fick ingripa för att lugna resenärer som skulle komma med ersättningsbussarna. Vår växel gick ut med meddelandet "Det finns resenärer på Liljeholmens T-bana som vill åka - men ni ger er in på egen risk."

Åter igen, det är bara rena egot som gäller när människor blir utsatta för besvärliga situationer. Man blir som en flock djur i panik.

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag har fel .. men jag tror att det är värre i storstäder än ute på landsbygden??? Vi är i alla fall varmare klädda och får inte lika lätt köldpanik .. inbillar jag mig?

    SvaraRadera
  2. Visst är det värre med köldpaniken här. Sen "ser" man inte omgivningen.

    SvaraRadera