torsdag 27 augusti 2009

När ska vi resa oss?

Jag skrev detta på S.O.D.T.'s sida

Jag sitter hela tiden och undrar... ÄR det någon i politiker eller mediaställning och läser detta - jag menar det måste ju finnas hundratusentals som tänker likadant och som inte bloggar.
Jag vet hur det är att vara utan jobb, det är definitivt inte något läge för att ligga på rygg. Det är ett heltidsjobb i sig och mycket frustrerande och pressande.
Jag vet att det är ett fåtal som inte sliter för att komma tillbaka, kanske mer än ett heltidsjobb med övertid. Jag vet hur det är att ha ett lågbetalt jobb på deltid.

På något sätt måste alla dessa människor kunna organisera ett motstånd. Kruxet är att det inte finns tid, ork och självkänsla för att ytterligare ta på sig uppgifter och de vet de styrande. Försäkringskassa, A-kassa och slitet med att få tillvaron gå ihop tömmer all kraft från de drabbade och det vet dom styrande och även alla Monor och Vanjor. Därför händer inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar