tisdag 4 augusti 2009

Digerdöden eller vanlig influensa?

Fick hastigt påkommet illamående igår. Sen fick jag feber, järnsmak i munnen och jäkligt ont i kroppen i natt. Får se hur det utvecklar sig. Har väl kört någon smittohärd nyligen, men brukar inte vara särskilt mottaglig för sånt. Man blir immun mot det mesta i taxibranchen. Om man ska döma efter media, så verkar det vare rena böldpesten.

Fast jag har svårt att tänka att foror med upptravade lik, varav jag skulle vara ett, kommer att trafikera gatorna på väg till massgravarna där råttorna kalasar. Skulle kanske ha uppdaterat testamentet också, fast det är ju inte mycket där att hämta, ändå.

Ringde vårdcentralen som undrade om jag varit utomlands.
" Nä jag jobbar i Fjollträsk", svarade jag, vilket antagligen är ungefär samma sak.
"Vi vill inte ha hit dig" sa sjuksköterskan kort och noterade personnumret. Så lite alarmerande måste det ju vara, men än har inte Smittskyddet dykt upp på infarten med sina bussar. Det kanske kommer en massa sådana där gubbar i ljusblåa skyddsdräkter med huva som stoppar in mig i något lufttätt plasttält under dagen. Man har ju sett Hollywoodfilmen om Ebola-viruset, ju. Bäst att ladda med GEVALIA-kaffe om man får oväntade besök.

Jag ligger kvar i sängen, sover och surfar, så får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar