torsdag 3 september 2009

Den här influensan...

Troligen har jag haft den redan efter att ha jobbat nere i stan. Vårdcentralen häruppe tyckte jag skulle ligga och ta det lugnt, bara. Fast, här i skogen kommer väl inflensor väldigt sent och jag var tidig med min. Så jag vet inte säkert, men symptomen var de beskrivna. Nu har jag väl haft de flesta influensor som gått under min livstid och alltid varit bland mycket folk. Sen säger Smittskyddet att det vanligtvis finns bara en influensa åt gången, så det verkar än mer troligt. Men så allvarligt drabbade den inte mig, ändå, kärnfrisk som jag annars är.

Frågan är då om det inte hade varit bättre att lägga den miljarden som massvaccineringen kommer att kosta, på att bekämpa de multresistenta bakteriestammarna istället. Nu dog ju ett par barn av den orsaken och de baskiluskerna lär ju inte klinga av som influensan, snarare tvärt om. Tills nu leder ändå de multiresistenta statistiken av dödsfall och så lär det nog förbli i långa loppet.

Fast, det lär ju inte ge några sålda lösnummer åt tidningarna och inte någon popularitet år regeringen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar