fredag 24 juli 2009

Tillbaka till eländet.

Nu måste jag åka hemifrån och lämna allt till sambon, när jag ska ned och jobba i Fjollträsk. Dessutom måste jag jobba med något jag är överkvalificerad för eftersom jag annars skulle behöva jobba mycket på distans, vilket inte alltid är attraktivt för en arbetsgivare. Ungefär samma jobb som i Fjollträsk hittar jag hemma med ännu sämre betalt och med osäkrare förhållanden som jag inte vill gå in på här. Jag kunde hitta något bra där jag bor om jag bara vore i "attraktiv ålder". Men att vara 55 innebär inte att man vill mata duvor i stadsparken - är mer och mer inne på tanken att det mer beror på att yngre chefer får svårt med sin auktoritet mot äldre medarbetare. I synnerhet på landet, eftersom det verkar som ledarskapet här, har mer av brukspatronsauktoritet än i stan.


Är det någon som har erfarenhet av att söka jobb med hänvisning till en bra websida. Jag snickrar på en nu, men är det värt allt jobb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar