lördag 13 mars 2010

Vilken öken..

Jahaja, inget vatten... borrdamm överallt... Fullt med tvätt. Tre hundar och två katter som drar in damm med sina pälsar, inga rena kläder, fullt med disk.

Nu ska dom trycka borrhålet på måndag. Nio meter är det till berget och hålet är 103 meter djupt. Då kommer det alltid tillräckligt med vatten säger dom. Borrdamm i håret, f-n vad det kliar och känns konstigt - nä, jag drar till hotellet och duschar. Vet inte när grävda brunnen är tom och då står man där med schampoo i håret. Jag är ensam i helgen, damerna är inte hemma så det är bara mig som jag behöver tänka på, som väl är.

Jag kan inte börja gräva för ledningarna till hålet eftersom riggen fortfarande står över borrhålet. Jag tar och klamrar kabel istället tror jag, så att så mycket som möjligt är färdigt inne, när vattnet till slut är indraget. Då kommer tvättmaskinen och diskmaskinen att gå dygnet runt.

Stadsbor! Vatten är inget självklart!!!

2 kommentarer:

  1. Men hujedamej vad det här låter DYRT!!!! Jag får ställföreträdande ont i magen och tackar högre makter att vi fick vatten efter 60 meter ... Håller tummarna för att ni har ett bra avtal och för att vattnet kommer att flöda på måndag!!!

    SvaraRadera
  2. Jodå, dyrt blir det. Men vi har ett hyfsat meterpris, ändå. Men det var nio meter till berget också, vilket gör en massa rör också. Men det blir en bra reservoar om vattnet finns på 60 och pumpen är på 95 meter.

    SvaraRadera