torsdag 4 mars 2010

Hjärtlös maskin?

Jaja, nu ska alliansen fundera på att ändra reglerna efter att den 24-åriga mamman förlorade i kammarrätten. JAG funderar över vad det är för hjärtlösa psykopater som kan driva ärendet hela vägen upp i kammarrätten. Jag skulle räkna fingrarna efter att ha tagit en sådan person i handen. För reglerna följs väl inte mekaniskt av någon maskin?

Det går att se mellan fingrarna och om någon annan psykopat kritiserar, går det väl att motivera, eller hur? Om inte skulle jag ändå fundera på att byta jobb i deras ställe...

2 kommentarer:

  1. Det talas så mycket om de rika och om överklassen som den utsugande och förtryckande skara som gör livet surt för den "lilla" människan? Jag skulle nog vilja påstå att den mest förtryckande skaran är våra egna myndigheter, inkompetenta och politiskt tillsatta administratörer och deras maktfullkomliga, orubbliga regelverk.

    SvaraRadera
  2. Alltihop bottnar i ett girigt karriärsklättrande, beroende på att allt är så avhängigt av pengar idag. Karriärjagandet har blivit mer betydelsefullt därför att inkomstklyftorna har blivit större och bygger mer kontrastrikt, människors existens.

    Det genomsyrar både offentlig och privat sektor. En ny BMW 700 dövar alla samvetsbetänkligheter och rättfärdigar vilka beslut som helst. Positiv förstärkning tror jag psykologerna kallar det.

    Men vi vill tydligen ha det så...

    SvaraRadera