fredag 11 december 2009

Jeeves och Yoda


Jag har förstått att anledningen till att man sitter och kör bulle är att man är FÖR GAMMAL. Det är inte intressant att anställa en femtiofemåring - man är helt enkelt gammal, gaggig och besitter onödig erfarenhet som också är FÖR GAMMAL i den branch man tidigare varit i! Mellan femtio och döden, som sannolikt inträffar vilken minut som helst.

Ibland sitter unga chefer och diskuterar någonting i bilen med högdraget,självsäkert utseende, såsom bara ungtuppar kan. Grejen är att det händer att jag har svaret på frågorna, men sitter tyst och rattar utan en min. Nån gång, som när någon hade problem med betalning till ett speciellt land (två jurister diskuterade) berättade jag hur dom skulle göra samtidigt som dom fick kvittot. Jag kunde inte bara låta bli.
Som jag sagt tidigare - ibland känner jag mig som en blandning av Jeeves och Yoda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar