fredag 22 maj 2009

Jag har gjort alla misstag eller sett andra göra dem!

Hade en kille i bilen som på slutet av resan berättade att han var företagsutvecklare.
Han berättade:
" Det största problemet är idag att man gör sig av med allt erfaret folk och att alla ska vara 35år och ha erfarenhet som en 60-åring, plus att ha utbildningar som täcker hela sin levnadstid under dessa 35 år man levat. Alla misstag görs om och om igen. Det finns kurser för allt och man kan lära sig att inte göra de mest elementära misstagen. Men inget slår erfarenhet under lång tid. Men folk över femtio behöver inte vara så energiska, för - dom vet av erfarenhet hur problemen skall lösas. Men de trettiofemåriga cheferna är rädda för dom eftersom åldringen har förmågan att opponera sig och inte är lika följsamma in på "okända" äventyr."

Jag svarade:
"En 54-årig ingenjör med erfarenhet av internationella affärer som sitter och kör taxi, kan bara hålla med..."

Jag har sökt annat jobb igen men är väl för gammal, som vanligt...
Sen kör man trettiofemårigen med sin överlägsna attityd och man tänker för sig själv - lilla blöjputte, vi får väl se om tjugo år... Sen ler jag vänligt mot honom och han tror att det bara är artigt...

3 kommentarer:

  1. Snabbtest mitt i utdelningen av hund- o kattmaten .. gissa om jag är omringad just nu?? :-)

    SvaraRadera
  2. Snarare nedtrampad, skulle jag beskriva det som:-)

    Ja, du ser...;-)

    SvaraRadera