lördag 30 januari 2010

Nåt att livnära sig på?


Jag känner mig klart deppig och håglös av att vara i stan - jag mår inte bra av det, helt enkelt. Jag vill vara hemma hos sambon och alla djuren. Kan inte ta mig för något vettigt här, som att gå ut i det vackra vädret. Jag har blivit rådd av expertisen att jag måste röra på mig men jag blir bara deppigare att röra mig i den här dj-a förorten. Jag tillverkade och satte in en annons i lokalbladet hemma - får se om det ger något napp. Måste hitta på något vettigt att göra på hemmaplan. Kan det här vara något - vad tror ni?
  • Inga virusprogram behövs, okänsligt och allt som behövs ingår.
  • Inga licenser att betala för.
  • OpenOffice program ingår, ALLA nödvändiga program ingår för bilder, ljud m.m.
  • Min gamla femåriga maskin med 250Mb minne och 1,1GHz går som en klocka med den här installationen av operativsystem.
  • Blir aldrig "trött och slö" efter ett tag. Samma installation rullar på, år ut och år in. Mjukvaran s.a.s. behåller formen. Uppgraderingar föreslås hela tiden och görs med en knapptryckning, när du själv tycker det är lägligt.
  • Hittar nätverken utan problem, ja t.o.m. att man måste begränsa så att den inte hittar grannarnas oskyddade nätverk.
  • ALLA PROGRAM ÄR GRATIS!!!!
  • Om man nu, mot förmodan, vill ha Windows kvar så kan man välja när man startar datorn.
Jag har kört det i snart två och ett halvt år på fem datorer - låter det intressant? Min nyaste laptop (som jag nu skriver på) har det. Windows är utslängt och är inte saknat. Risken är att det låter för bra för att vara sant till en luttrad Windowsanvändare. Jag kommer hjälpa till med installationen, fixa lokala nätverk m.m. för en låg kostnad.

JAG BÖRJAR BLI DESPERAT!!!!!
Som sagt - jag måste hitta något vettigt att göra. Jag mår skitdåligt av att vara här... Hur låter det här då?

7 kommentarer:

  1. Vad sjutton???????? Här borde det ha funnits en kommentar från mig .. vart tog den vägen??

    Okej då .. jag är inte den som kan bedöma innehållet i din annons som du nog redan har förstått, men den ser proffsig och tillförlitlig ut. Jag hoppas, hoppas att du får positiv respons på den.

    Men ett vet jag säkert, gör man ingenting .. försöker man inte hitta nya vägar .. då händer det inte heller någonting!!

    Jag håller tummarna och tänker positiva tankar allt vad jag kan.

    SvaraRadera
  2. Förlåt .. men jag går igång på andras problem! :-)

    Jag har en bekant som höll sig flytande på datakurser inom studieförbunden .. Internetanvändning för pensionärer t.ex .. har du funderat på det??

    Och så har jag aldrig sett några kurser i "Hur man startar en blogg" .. det kanske kan vara något?

    Övrig hjälp med datorer kan ju ligga som tillägg i framtida annonser ... eller så har du andra färdigheter som jag inte vet något om? Inventera dig själv .. du kanske kan starta eget som någon slags konsult?? ;-)

    SvaraRadera
  3. Klurar på olika kunsultvägar...;-). Datorer annars, finns det hur många som helst som ägnar sig åt. Datoranvändning för pensionärer - tål att tänka på. Det finns en exponentiellt växande skara där jag bor...

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé! Jag hoppas att det ger något. Det är inte roligt att bo någonstans där man inte trivs, det dränerar själen efter ett tag :-(

    Jag håller tummarna! :-)

    SvaraRadera
  5. Det dränerar ALLT. Relationer, ekonomi, ALLT...

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att du ska ta kontakt med PRO eller någon annan pensionärsorganisation där du bor. Och jag skämtar inte när jag skriver om bloggkurser .. ensamheten och isoleringen kan vara stor bland dem som förlorad sin partner. AB blogg är ju idealisk för dom som vill berätta och ha lite kravlös gemenskap .. leta reda på några bra exempel som du kan visa upp. Det finns en marknad, det finns ett behov ... utnyttja det!!

    SvaraRadera
  7. Det finns redan sådana kurser här i kommunen. Vår befolkningspyramid ser mer ut som en KarlJohansvamp, så underlag finns ju. Tack för tipset :-)

    SvaraRadera