onsdag 14 oktober 2009

Jag blir så dj-a ARRRG!!!!

Det är få gånger jag tar till hårda ord och önskar livet ur folk. Tycker oftast synd om dem....men nu är jag tvärförbannad.
Detta lågt stående kryp som lämnat platsen under sin sten, sedan som på något sätt nästlat sig in bland oss och förstör för oss alla... och jag vet - det finns nog fler. Flertalet av oss sätter en ära i att vara eller bli den kategori människor som man alltid ska kunna vara trygg hos, oavsett om man är en ung tjej eller gammal affärsman.

Jag vill inte att någon skall behöva vara på sin vakt när dom kliver in i bilen och jag vill inte att jobbet ska ha ett lägre anseende än något annat yrke - i synnerhet inte det bolag och varumärke som jag jobbar för. Så tro mig - detta är ett mycket speciellt undantag som Ashberg nu dragit fram. Resten av oss blir bestörta och heligt förbannade och hoppas vederbörande aldrig mer kommer i närheten av ett liknande jobb. Jag har själv satt dit kollegor som "bara" försökt få mig att betala svart när jag åkt privat...

3 kommentarer:

  1. Vi får väl hoppas att folk inte drar allt taxifolk över en kam. Jag gör det i alla fall inte.

    SvaraRadera
  2. Detta är bara ett undantag i en för övrigt mycket trevlig och respektabel yrkeskår. Hälsar en trogen taxikund både i GBG och Stockholm.

    SvaraRadera
  3. Å andra sidan finns det rötägg i andra kårer också. Bråk och misshandel i familjer är väl bland de mest vanligaste orsakerna till utryckning för poliser. De borde sett en del och tänkt efter. Ändå sker sånt bland dem också.

    SvaraRadera