torsdag 29 april 2010

F'låt, då...

F'låt då, Eriksson och Wetterstrand att jag:
  • Bor på landet och har 8 kilometer till närmsta affär, skola eller arbetsplats. Att jag inte stannade i stan och kunde cykla till jobbet, precis som ni som är mina föredömen.
  • Att jag behöver kunna transportera ved och annat från skogen, med en bil som orkar dra släp.
  • Att jag inte har möjlighet att sköta en egenhushållning på min lilla mark så jag slipper handla i samhället.
  • Att jag inte har hotat och påverkat världens bilindustri alldeles själv, så att de har ändrat sin teknologi till andra drivmedel. Det är ju min skyldighet och plikt.
  • Att jag har andra intressen än bara jobba och befinna mig i byn.
Jag är värd all bestraffning och korrektion för detta. Givetvis måste jag bestraffas med drivmedelskatter så att det blir än mer kännbart. Tack för att ni tänker på mig och lär mig den rätta vägen...

4 kommentarer:

  1. Halleluja .. jag försöker också uppbåda den rätta salighetskänslan!!! MEN .. så hakar jag upp mig på momsen?? Blir den moms på höjnigen av bensinpriset?? Vet du???

    SvaraRadera
  2. Momsen kommer alltid på sista raden tyvärr...

    SvaraRadera
  3. Men snälla söta vet du inte att "den man älskar - agar man. Du och flera andra vi är varmt älskade (och troligen tills ekonomisk död inträder)!?!

    SvaraRadera
  4. Den pedagogiken ingen riktig anhängare av. Skämt åt sido - det finns inte något utrymme för nöjeskörning och vi kan inte spara mer på fossila drivmeden inom rimliga gränser. Om dom nu ska få glesbygdsborna alena att vara pådrivare för alternativa färdmedel och drivmedel, så lär det ju inte ge några resultat. Två gamla sura Volvo 740 är väl vad de flesta har råd och möjlighet till att inneha på landsbygden.

    SvaraRadera