måndag 9 augusti 2010

blankettstrul

Det här med A-kassa och Försäkringskassa... Det måste ju vara det mest kontraproduktiva, servicefrånvända som finns. JaG KLARAR INTE DEN KULTUREN - JAG MÅR DIREKT ILLA. I min lilla värld utför man sina uppgifter, både privat och i sitt arbete, för att hjälpa och serva andra människor så gott man kan. Man försöker att göra saker och ting så smidigt som möjligt

Om det nu saknas en rad i en blankett - kan man då inte RINGA utfärdaren och få upplysningen. Om det nu är ett arbetsgivarintyg så är det väl bara att kontakta arbetsgivaren, istället för att gå omvägen via mig? De får ju då en ytterligare bekräftelse på att BDK inte luras - eller hur? Alla är ju ute för att luras - eller hur? Det kunde man läsa i AB hur många miljoner som FK blir lusade på. Min reflektion är hur många miljoner som FK lurar medborgarna på... Samtidigt ska A-kassan bestämma vlken nivå aktivitetsstödet ska ha...

DJÄVLA PUCKON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar